lördag 28 juli 2007

Step up

Blev tvungen att jobba igår kväll, missade därför det efterlängtade dubbelpasset med spinning och body pump. För att täcka upp för detta så fick dagen inledas med body step, för första gången. Det råder ingen tvekan om varför jag alltid tyckt mig ha mer fallenhet för bollsporter än för stegkombinationer. Eller ja, stegkombinationerna är väl inte det värsta, armarna ska med också! Det är vid sådana här tillfällen som mina mer manliga drag visas i sin fulla kraft. Men det får bli ett nytt försök på måndag... bara jag inte känner någon som är där.
Det här är min första sommar med gruppträningar, bara gymmat och (någon enstaka gång) joggat tidigare försäsonger. Jag är helt såld, aldrig fått samma rush efter någon annan träning än body pump och step. När jag gick i gymmet efter stepklassen var jag så hög på endorfiner (?), att jag nästan kunnat strippa offentligt om betalningen varit rätt (observera nästan). Även om jag alltid varit ganska träningsberoende, så känns det skönt att se fram emot att träna, och inte minst vara på bra humör hela träningen igenom. Satsar på ett dubbelpass på måndag step/body pump :D

Inga kommentarer: