söndag 29 juli 2007

A hard days job

Lång dag på jobbet, på grund av arbetsbelastningen, slutade det med att jag jobbade 7.30 - 22.15. Dessutom har det varit kvällspass både torsdag och fredag. Trodde jag skulle somna runt 11 i förmiddags. Trots arbetstiderna och trots att jag åkte från jobbet fly förbannad för några timmar sedan, så har jag ett jobb jag tycker om. Bland det intressantaste har det nog varit att se alla delar av Lerum som jag aldrig tidigare satt min fot i. Jag kan inte minnas att jag någonsin tidigare hade varit i närheten av Slätthult och Öxeryd för två och ett halvt år sedan. Bara idag har jag varit i båda områden ett par gånger om. Slätthult är verkligen vykortsvackert på många ställen, ofta önskar jag att jag hade med mig kameran.
Om man åker upp parallellt med Södra Långvägen, precis efter tunneln under motorvägen, kan man köra en grusväg fram till Bygrinden. Längs efter den grusvägen ligger de sötaste husen i Lerum. När man åker där förstår man verkligen varför Lerum räknades som landet för 80 år sedan. Husen är små söta torp och villor med prydliga trädgårdar, inte uppblandat nytt och gammalt som i Slätthult, här är det bara något enstaka som verkar nytt. En kort liten vägsträcka som är kul att köra som omväxling, när man är på Södra långvägen för tionde gången för dagen. För just Södra Långvägen, eller snarare området mellan rondellen i Hulan och motorvägsbron vid Kastenhofsmotet, är jag ganska trött på - särskilt efter idag.

Inga kommentarer: