torsdag 5 juli 2007

Intresseklubben antecknar

Maste lista lite spannande (eller intressanta om man sa vill) saker som hant an sa lange:

Nar jag inte hade nagot minne av att vi fatt en flygbiljett for flygningen fran Galapagos, utan fick sta och leta igenom bagaget som skulle checkas in.

Taxichafforen som stracke upp handerna nar jag tog upp min armékniv ur ryggsacken. Hoppas verkligen att han skamtade, men vet inte riktigt.

Hotellet i Ollantaytambo som inte hade nagon telefon pa rummen och darfor inte kunde gora nagra wake-up calls. Istallet skulle de knacka pa dorren kl 7, for att vi skulle komma ivag till Inkaleden i tid. Men det gjorde de inte. Min mobil var kvar med majoriteten av min packning i Cusco. Tur nog sa stog det en kille och hamrade pa nagot platror pa garden och sa horde jag roster i rummet intill, sa kom upp i okej tid.

Nar jag forsta kvallen pa Inkaleden inser att min ficklampa antagligen ar kvar pa hotellrummet i Cusco. Tur nog kunde guiden skicka en av bararna att kopa en. Det ar den storsta ficklampa jag har sett, men den fungerar. Uppdatering: Nar jag packade upp vaskan fran Inkaleden igar sa hittade jag min ficklampa :s

Inga kommentarer: