söndag 29 juli 2007

Dinnerparty

Bjöd in mig själv på middag hemma hos Marie. Blev både en trevlig och god middag med quornfiléer med honung, chili, ingefära, salt och vitlök, till detta bulgur med grillade grönsaker och karamelliserad ananas med glass till efterrätt :D Sambon gick ganska tidigt, så pratatde ett tag med Marie samt tillhörande brorsa. Diskuterade allt möjligt, lyckades av någon anledning sjunga hela Fritjof och Carmencita, jag fick försvara Pernilla Wahlgren och dessutom var jag hysteriskt fnittrig, kort sagt en bra kväll. Eftersom jag alltid utsett Marie till dottern som min mamma aldrig haft (men sista åren har jag blivit mycket mer lik min mamma), blev jag på något vänster utsedd till sonen deras pappa aldrig haft. När jag sen kom hem och båda bröderna lägger ansiktsmasker (i bästa fall gör jag det en gång varannan vecka), kände jag nästan hur skägget började växa ut.

2 kommentarer:

Magnus Haglund sa...

Jaha, så nu är man reducerad till "tillhörande brorsa"! Just snyggt …

Jossy sa...

"tillhörande brorsa" är det objekt? :p Men är glad att du hittar hit, trots att jag inte fanns med som favorit. Du kanske kan min adress utantill? :D