tisdag 10 juli 2007

15 timmar pa buss

Pa vag hem snart... eller rattare exakt 18.25 ikvall. Ska strax upp och packa det sista, sen en city tour och sen blir det till flygplatsen runt kl 15. Kanns mycket bra, for tillfallet ar jag i ett stadie da jag har lovat mig sjalv att aldrig aka langre fran min sang an till Goteborg, eller kanske Lund nagon gang da och da. Fa ser hur det blir med den saken. :)

Gjorde i alla fall en day tour ner till Nasca igar, en helt enkelt ganska dum idé. Nasca ar for langt bort for att aka over en dag, men anda nojd att ha det "avklarat". Akte taxi fran hotellet 6.40. Buss till Ica 7.34 framme 12.07. Buss Ica till Nasca 13.00 - 15. 15. Killen fran GAP som skulle mota upp mig vet jag inte var han tog vagen. Kanske om jag var sen. Men lyckades slutligen se dessa avbildningar i sanden fran luften (cessna for 6 pers som ligger pa sidan i luften = aksjuka), han snabbt ata lite, med betoning pa lite. Fruktsalladen var frusen och omeletten det saltaste jag har atit. Chefen kom och fragade om det var nagot fel pa maten, slutade med att jag fick pengarna tillbaka. Buss Nasca - Lima 18.15 framme 1.10. Hotell Stefano's 1.30. Trodde aldrig att jag skulle sakna Hotell Stefano's, men det gick faktiskt.
I ovrigt blev det en intressant dag, kunde inte ata frukost pa hotellet och pa stationen salde de inga mackor med bara ost. Frukost och lunch blev darfor crackers, juice, russin, notter och choklad. Jag saknar min havregrynsgrot.

Inga kommentarer: