lördag 14 juli 2007

Inför hösten

För att göra slut på dramat och punktera det som kunde ha blivit sommarens följetong, har jag helt enkelt accepterat min plats på Götebors universitets sjuksköterskeprogram. För att helgardera mig har jag även valt att behålla min plats i kön till läkarprogrammet på Karolinska, en 251:e plats är trots allt personligt rekord och bör inte föraktas. Nu verkar hösten spikad, detaljen med boende återstår dock. Och det verkar bli en följetong som räcker till jul - minst. Tittade lite på Boplats Göteborg, vad är det för studentlägenheter (ettor!!) som har en 12-månadershyra på över 5000!! Vad tror de att studenter har för inkomster? Jag såg att Leijonborg började fundera på att göra en utredning om studiemedlet. "En utredning", tsss, ge de pengarna till några studenter istället så kan de berätta. Det blir helt enkelt en spännade höst.

Inga kommentarer: