måndag 23 juli 2007

Nolhôtte?

Antingen så kändes det att jobba igen, eller så berodde det alla passen med body pump (3 st på 4 dagar - beroendeframkallande!). Men sov middag två gånger på lördagen och var inte vaken på hela dagen. Riktigt seg idag med, får se var det här tar vägen. Tillbringade helgen i Strömstad, lungt och fint. Känns alltid hemtrevligt att höra lite bohusmål. Egentligen är jag ungefär 75% göteborgare och 25% Nolhôtte, men alla somrar i Strömstad gör att det har en betydligt större del av mitt hjärta än en ynka fjärdedel. Enligt min mormor är jag släkt med halva norra Bohuslän, vet inte om det stämmer, men ibland känns det onekligen så. Vilket kanske också förklarar varför jag känner mig så hemma där :) Jag har aldrig varit någon båtmänniska, alltid varit rädd för djupt vatten, botten som inte bara består av sand, och brännmaneter, men jag älskar doften av hav, det är sommar.

Inga kommentarer: