söndag 10 juni 2007

Tyska byar

Bussen ut till Säve var hyfsat luftkonditionerad, samma gäller planet och bussen mellan Frankfurt och Luxemburg, tyvärr kan man inte säga det om City Airport. Jag höll på att svettas ihjäl när jag stod i kön ut till planet (30 väldigt varma minuter!), eftersom det är free seating skadar det inte att komma på planet tidigt. Hädanefter bokar jag priority och online check-in, ska aldrig mer stå i en kö!
Första gången som jag åkte bussen från flyget i dagsljus, södra Tyskland är verkligen vackert. Alla dessa kyrkor omgivna av hus, i sin tur omgivna av skog,fält och vinodlingar. Är förstås nästan ännu vackrare när man ser det från luften, när man verkligen ser by efter by ligga som öar i ett grönt hav. Jag undrar om alla dessa kyrkor fortfarande har en kyrkoherde? Ser ut som att en by skulle vara ett väldigt litet arbetsområde, har en präst flera kyrkor? eller kanske många arbetsuppgifter?

Anlände i tid till ett småregnigt Luxemburg, det var skönt efter de sista dagarnas svenska värmebölja.

Inga kommentarer: