tisdag 19 juni 2007

Estoy en Quito ahora

Da har man antligen fatt pa sig lite lappglans och borjar kanna sig som manniska igen :) Att det ar en lang flygning ar ingen underdrift, ca 15 timmar fran Amsterdam, med tva landningar daremellan. Har darfor tillbringat en timme i natt pa den minimala, och rosa, Flamingoflygplatsen pa Nederlandska antillerna, 28 grader varmt 3.30 pa morgonen! Dar ar det sommar pa riktigt!
Om man bortser fran langden sa var det en lugn flygning, lite turbulens over Atlanten och over Columbia var enda storningsmomenten. Nu nar man borjat vanja sig vid Ryanair ar det trevligt att flyga med ett "riktigt" bolag igen. Ett bolag personalen bade kan le och kan prata engelska, och man slipper betala 25 kr for riktigt daligt pulverkaffe. Allt flot som det skulle, jag har bade fatt vaskan och det var inga extra tillhorigheter i den heller. Nedstigningen mot Quito var grymt haftig, vilken utsikt! Dar ligger staden och brer ut sig med Anderna i bakgrunden.

Blev lite nervos av tulldeklarationen dock. Dar stod det att om man hade mer an en kamera per person skulle den tullas som handelsvara, om jag forstode det hela ratt. Trots att jag har med bade min stora och lilla kamera, sa valde jag att inte deklarera och i tullen sa sa de ingenting.
Hade fixat transfer till hotellet via Kilroy, det var ganska skont, aven om det alltid kanns som lite pensionarsvarning. Det jag sett av Quito an sa lange ar val vad man kan forestalla sig, ratt sa skabbigt och slitet, men det har sin charm. Ska ta en svang runt hotellet, maste losa mat pa nagot vanster.

Imorgon blir det Galapagos, aterstar att se hur internettillgangen ar dar. Mobilnatet verkar tyvarr inte fungera har, fast det stod att det skulle gora det :(

besos

Inga kommentarer: