tisdag 26 juni 2007

Lima

For tillfallet kanns Lima ungefar lika upphetsande som skoskav. Kan ha och gora med att jag sitter pa ett utkylt hotell, med riktigt taskig frukost. Far hoppas att det blir battre. Har i alla fall hittat ett alternativ for att aka till Nazscalinjerna som dagsutflykt. Det dumma ar att man nastan maste vara tva. Inte saker pa om jag vill aka buss sjalv, och aker man transfer ensam gar det pa $399, lite val mycket, om man daremot ar tva och aker buss istallet gar det pa $189 om jag inte minns fel. Ja ja, ar tva veckor kvar tills det ar ett problem. Idag vantar flyg till Puno och Titicacasjon. Varldens hogst belagna sjo, komplett med invanare som bor pa vassoar. Ett samhalle dar det tydligen ar enbart mannen som vaver och kvinnorna son spinner.

Sista dagen i Quito spenderades med en ganska snabb tur i El Centro, gamla stan. Vi var inne i en otroligt vacker kyrka, och dessutom fick vi se nagon cermoni som slutade med att flaggan pa presidentpalatset hissades, typ. Efter det tog vi linbana upp till 4050 m hojd, det ar ingen underdrift att saga att Quito ar en stor stad. Den ar inte sarskilt bred, man lang!! Dar den breder ut sig mellan bergen. Pa kvallen foljde en lite val rocky ride mellan Quito och Lima och har ar jag.

Jag maste kopa en mossa.

¡Besos!

Inga kommentarer: