onsdag 13 juni 2007

Trevliga människor

Vad många trevliga människor jag har träffat på de sista dagarna! Och då menar jag inte familj och vänner, utan kundservice och hör och häpna - säkerhetsvakter! Igår fick jag mig en lite chock, när en av säkerhetsvakterna på Frankfurt Hahn inte bara pratade flytande engelska -utan dessutom skämtade på engelska. Alla som varit i närheten av en flygplats vet vad jag talar om, de vakter som jobbar vid metalldetektorn brukar i bästa fall ha kompetensen att grymta lite vid behov. Men här hade vi två ytterligheter i ett! En tysk som pratade engelska och en säkerhetsvakt som log och skämtade. Det är småsaker som gör en glad :D
De positiva vibbarna fortsatte idag, satte mig på morgonen för att ringa försäkringsbolaget. Eftersom jag åker på måndag så börjar det så smått bli dags att fixa ett försäkringsbevis. Räknade med att bli halvt utskrattad på grund av min planeringsförmåga, och få tigga för att få något mailat i pdf-format. Men inte alls "- När åker du? På måndag? Då skickar jag det som A-post." Efter det ringde jag först KLM och sedan Kilroy för att lösa veg-mat på flyget, inga problem där heller, bara positiva och effektiva människor. Det är så skönt när allt man stöter på är glädje :)

Inga kommentarer: