onsdag 20 juni 2007

Annika Lantz ar min idol

Vilka dygn, akte efter jobbet i mandags. Framme i Quito ungefar kl 15 svensk tid, tisdag, och nu borde klockan vara runt tva-tre pa natten i Sverige, onsdag, och jag har fortfarande inte sovit ordentligt. Inte undra pa att mina kinder ar helt illroda. Ar sa overtrott att jag ar radd att jag skulle fastna i alkolaset pa jobbet. Det ar tur att jag inte delar rum med nagon, skulle antagligen skramma ivag den personen for alltid, med tanke pa hur mycket jag kan prata nar jag blir trott. Det ar lite kul, om jag blir full sitter jag mest och stirrar framfor mig, nar jag ar trott pratar jag oavbrutet. Lever f o mitt liv i en fleecetroja, tror knappt den har varit av sedan jag satte mig pa planet fran Landvetter. Det ar tur att det ar en snygg fleecetroja i alla fall, troligen arets enda reafynd.

Men har i alla fall gjort en lite kul upptackt, min spanska finns trots allt. Trodde nastan att det enda jag kom ihag var "puta madre", och liknande minnesvarda uttryck. Men inte alls, kan nastan bestalla och fortydliga engelska osv med hjalp av spanska *stolt*, att jag sen envisas med att saga "merci" och "oui" istallet for "gracias" och "si", det later jag vara osagt :)

Nar jag flg fran Landvetter sa forstod jag att det inte var nagon ide att ens forsoka lasa min bok om gnostiska evangelier. Insag att koncentrationen inte skulle racka, kopte istallet tva Camilla Lackberg och Annika Lantz. Camilla Lackberg ar jattebra, jag forstar inte vad hon har for sjuklig fantasi, men hon far ihop det, dessutom alltid med nagra riktigt bra formulerade meningar per bok. Har last hennes forsta tre bocker under de sista tio dagarna, och ska strax paborja den fjarde. Men, jag sager da det, Annika Lantz - sa totalt underbart bra hon skriver. Jag vet inte nar jag skrattade sa mycket at en bok sist. Sen att man som bieffekt inte ar sa pigg pa att skaffa barn, nar man laser den, ar knappast ett problem i dagslaget. Hoppas att hon skriver mer! Annika Lantz ar min idol, sa vill jag ocksa skriva.

Blir inget bloggande pa Galapagos, finns tydligen bara tid att ga till Internetcafeerna forsta dagen. Jag raknar heller inte med att mobiltackningen blir battre. Nu ska jag borja packa om packningen infor imorgon, och sen blir det nog bara lasa och sova. Tydligen ar det har turistomradet farligt pa natten. Lovely Sydamerika.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej gumman! Så roligt att läsa vad du pysslar med :) Låter som en bra start iaf! Här är allt som vanligt, har haft utbildning hela dagen! Jag saknar dig!! puss o kram Frida