måndag 14 maj 2007

This is moi

Dessa frågorna har Ronny och Ronney på deras blogg, och utmanar alla andra schlagerbloggare att svara själva på frågorna. Tänkte lägga det i presentationen, men det ville inte datorn :(

Namn: Jossan
Ålder: 22
Bor: Floda

Melodifestivalfrågor

Fem favoritlåtar: Alla flickor, Den vilda, Etymon, Tror på dig, Tidig är tiden
Favoritartister: Shirley Clamp, Lena Philipsson, Pay Tv, Alcazar, Linda Bengtzing
Första minnet: Tycker mig ha ett svagt minne av Peter Jöback, 91 isf.
Största minnet: Goosebumps i Scandinavium när Marie Lindberg gjorde Trying to recall i år.
Antal finaler/delfinaler på plats: 0/2 (rep)
Mest underskattad låt: Tonight's the night (Shanna Smith -03), Jenny (Camilla Brinck -05) No dudes en llamarme (-03)
Mest överskattad låt: Främling
Bästa vinnaren: Den vilda
Värsta vinnaren: Beatles
Tre favoritår: -
Sämsta året: -
Låt jag skäms för att jag gillar: Bra vibrationer, Kom och dela min hemlighet
Låt alla gillar utom jag: Waterloo
Så laddar man bäst för en final: Allt skvaller och alla tippningar i alla tidningar och på nätet, samt lyssna igenom alla låtar ordentligt.
Så ser man bäst en final: Om inte på plats, så med kompisar som är i alla fall hyfsat intresserade.

Eurovisionsfrågor

Fem favoritlåtar: Je n'ai que mon âme (Frankrike -01), Vuelve Conmigo (Spanien -95), Love Song (Polen -04), Na Jastuku Zva Dvoje (Bosnien-Hercegovina -02), Y Así (Österrike -05)
Favoritartister: Linda Martin, Danijela, Ich Troje
Första minnet: När Carola vann!!
Största minnet: Se ovan, ganska kul när Charlotte vann också :)
Antal finaler/delfinaler på plats: 0, men en EMA!
Mest underskattad låt: Frauen regier'n die welt (Tyskland -07)
Mest överskattad låt: Nel blu dipinto di blu (Volare)
Bästa vinnaren: In Your Eyes, Halelujah
Värsta vinnaren: Si la vie est cadeau (Lux -83)
Sämsta året: -
Låt jag skäms för att jag gillar: Rock me
Låt alla gillar utom jag: Dancing lasha tumbai (Ukraina -07) , Lejla (Bosnien-H -06)
Så laddar man bäst för en final: Allt skvaller och alla tippningar i alla tidningar och på nätet, samt lyssna igenom alla låtar ordentligt.
Så ser man bäst en final: Om inte på plats, så med kompisar som är i alla fall hyfsat intresserade.

Inga kommentarer: