lördag 19 maj 2007

ESC eller turtles - det är frågan

Jag inser att alla inte har samma intresse som jag har, när det gäller Eurovision, visserligen kanske det bara är ett hälsotecken. Men att somna mitt under bidragen!? Det är illa, jag vet att vissa går och lägger sig i omröstningen, men jag upprepar... mitt i bidragen!! Alla bidrag har trots allt sin charm, de bra för att de är bra, de dåliga i all sin värdelöshet och de suspekta som kuriosa. Att somna är trots allt en biologisk funktion som vi inte styr över, däremot människans fria val oroar mig. Att intresset för Eurovision inte är på topp i Sverige för tillfället, märker jag med all önskvärd tydlighet. Det kommer att krävas mycket lobbying, hot och övertalning nästa år. Jag har fortfarande inte hittat någon som säger något positivt, de första fem omdömena. Men att, på en lördagskväll, prioritera att titta på Turtles! när man är äldre än åtta år, och inte ens har barn att skylla på... det går långt över mitt förstånd! Jag vet inte ens vad jag ska säga! Det finns ingen kommentar värdig ett sånt beteende. Det är sällan jag känner mig helt svarslös, men grattis, du lyckades... ;)

Inga kommentarer: