torsdag 24 maj 2007

Lägenhet? yeah right...

Då har jag äntligen börjat att söka lägenhet, men känns egentligen meningslöst. Har visserligen sökt Göteborg i första hand till hösten, men kan lika gärna bli sittandes i Linköping (eller är det Lidköping? vem är säker på skillnaden?). Har dock sökt de HSB-lägenheter som någon (läs pappa) kryssat för i dagens tidning, samt sökt en lägenhet på boplats Göteborg. Söka på boplats Gbg känns för övrigt ganska tröstlöst. Så länge som man inte söker på en etta med en kallhyra på ca 15'000, så är det minst 300 andra som sökt. Usch, jag som är så kräsen, vill inte bo i korridor, vill ha egen lägenhet och helst inte en studentlägenhet.

Blir en spännade sommar. Först Sydamerika sen, samma dag som jag kommer hem och en vecka framåt, (11-17 juli) kan jag har en aning om vart jag hamnar, och inte ens då kan jag vara säker. Det påverkar allt såklart, från lägenhet till medlemsavgiften för innebandyn. Men det är ändå en ganska lockande tanke - om ett halvår kan jag bo i egen lägenhet i Göteborg och plugga till läkare. Det duger definitivt att dagdrömma om så länge :D Håll tummarna för mig!!

Inga kommentarer: