onsdag 1 augusti 2007

Scrapbooking horror

Jag har alltid påstått att jag scrapbookar när jag gjort fotoalbum efter mina resor. Efter att ha köpt en scrapbookingtidning tar jag tillbaka allt. Jag är inte i närheten, inte samma division, inte ens samma planet. Och det är jag dessutom glad för! De flesta sidor såg hemska ut, det var överfyllt av färger, mönster, knappar, blommor, etiketter och mitt i alltihopa tronade något halvgömt foto. Det reperesenterade allting som jag inte gillar med amerikansk design á la Laura Ashley eller vilken annan design som helst som jag inte tål. Självklart var vissa sidor bättre än andra, jag kan inte sticka under stol med att några var riktigt bra. Men gemensamt för dessa var att de verkligen hade bilden/bilderna i fokus och lite plotter som kompletterade fotografierna. Att göra seriösa scrapbooks är dyrt, svindyrt. Inte nog med att material och vertyg kostar en halv förmögenhet. Dessutom så är det många småbarnsmammor som ägnar sig åt det här, och de måste ha en ängels tålamod, för en sida borde ta månader för en småbarnsförälder att göra. Alternativt så har de ha råd med barnflicka.

Inga kommentarer: