måndag 27 augusti 2007

Ränderna går aldrig ur...

... brukar man säga och det är så sant som det är sagt. När jag var yngre, eller ja, senast måste ha varit för tre år sedan, lade jag alltid fram kläder och smycken prydligt på en stol, dagen innan en D-day. Senaste gången borde ha varit när jag tog sudenten. Jag hade inga som helst planer på detta igår kväll, inte en tillstymmelse, men vad händer? Jo, klockan börjar bli någon timme innan läggdags och per automatik börjar jag placera de kläder som jag tänkt ha på mig idag, prydligt på en stol, för att sedan välja smycken och lägga fram. Om det är dags att växa upp nu, så har det uppenbarligen inte skett helt och hållet än :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, du e inte den enda som lägger fram kläderna dagen innan. Jag gör det med, fast inte bara när det e en speciell dag utan varje kväll innan jag lägger mig lägger jag fram det jag ska ha på mig på jobbet.. haha. För min del handlar det mest om att det ger mig några minuter extra sömn om jag inte ska välja kläder samma dag. e ju som du vet aningens morgontrött;)

Jossy sa...

Om du sa att du gick och la dig med kläderna på, för att kunna sova en minut längre på morgonen, skulle jag utan tvekan tro på dig.