torsdag 31 januari 2008

Mina favoriter - del 2

1995 Spanien, Anabel Conde - Vuelve conmigo
Det här är en riktigt klassiker. Jag minns den inte från ESC 1995, men den var med på jubileums-DVDn för några år sedan. Dramatisk, vacker - och bra.

2000 Ryssland, Alsou - Solo
Ytterligare ett bidrag med dramatisk känsla. Roligast är nog bakgrundsdansarna. Biffiga och iklädda träningskläder matcher de verkligen inte vissa av de rörelser som de utför.

2002 Malta, Ira Losco - 7th wonder
Den här låten är jag faktiskt lite stolt över. Jag älskade den första gången jag hörde den och var övertygad om att den skulle hamna högt upp. I inför-programmen dömdes den ut och man hörde inte så mycket om den. Men vad händer, jo, den slutade tvåa!

2004 Cypern, Lisa Andreas - Stronger every minute
En triss i damer får fortsätta med en fjärde. De första takterna i den här låten måste vara bland de häftigaste i Eurovision-historien. Bara en röst och inget annat. Vackert, vackert, vackert! Lite synd bara att hon petade ner Lena Philipsson till en sjätteplats när de delade femteplatsen.

Inga kommentarer: