måndag 28 januari 2008

Mina favoriter - del 1

Det är såhär det går när man har för mycket fritid, men här kommer en början utav mina ca 40 favoriter som varit med i ESC. Helt utan inbördes ordning.

1998 Kroatien, Danijela - Neka mi ne svane
En riktig klassiker. En underbar ballad med klädbyte och dramatiska armrörelser.

2000 Finland, Nina Åström - A little bit
Det är bara att acceptera, ESC har aldrig varit Finlands tävling, med undantag för 2006. De har lämnat fler sistaplatser än bra bidrag efter sig, men detta är ett av de få. Placeringen var dock medioker även detta år.

2002 Bosinen-Herzegovina, Maja Tatic - Na jastuku za dvoje (Fairytales about love)
Jag bli bara så glad när jag hör den här låten.

2004 Polen, Blue Café - Love song
Hmmm... jag vet faktiskt inte vad som är så bra med den här, men jag har alltid gillat den.

Inga kommentarer: