onsdag 5 september 2007

Miljö är något viktigt, typ

Idag har jag haft en otroligt icke-givande dag. Självklart är det viktigt med miljö, men att lägga en föreläsning om Hållbar utveckling mellan kl 14.30-16.15 och dessutom kombinera detta med en matchande lärare, är att skjuta sig själv i foten. Jag är uppvuxen med källsortering, ser det som en självklarhet och går igång på allt som har en miljömärkning, men efter den här föreläsningen är jag så anti att jag nästan planerar att köpa husbil i stället för lägenhet! Vad fick vi då lära oss? Jo, att man inte ska köpa f d miljöminister Lena Sommestad, då hon innehåller miljögifter (Flamskyddsmedel). Det var i alla fall det som jag fann vara mest givande. Vi fick även veta att man kan gifta sig ekologiskt i USA och att Sverige har många träd.

Inga kommentarer: