söndag 25 maj 2008

2008

Vad ska man säga om ESC 2008?

Grekland, Ukraina och Ryssland fortsätter äga Schlagerscenen och radar upp top 10-placeringar.

Norge åker bergochdalbana i sina placeringar, men i år var de riktigt, riktigt bra.

Jag förstår inte storheten i Portugals bidrag. Uppenbarligen gjorde andra det - eller inte. Det pratades om topplaceringar, men slutade på en 13e plats. Jag hade unnat Portugal att slå sin bästa placering (6e, 1996), men inte mer än så...

Ge mig en 75-årig rappare som scratchar på en vevgrammofon, så smälter mitt hjärta omdelbart.

Även om sångerskan är blind, är det inte snällt att spöka ut henne hursomhelst, skäms Georgien! Men snyggaste klädbytet stod de för i alla fall.

Jag tror aldrig att grannlandsröstningen varit så uppenbar, vilka del av Europa som man än tittar på.

Björn Gustafson på engelska... njae...

Island, Norge och Bosnien-Hercegovina var bäst! Så det så ;)

Inga kommentarer: