söndag 25 maj 2008

18e plats

Irland var ett föredöme under 90-talet genom att prenumerera på förstaplatsen. Att Sverige börjat prenumerera på 18e plats är väl inte så bra. Även om jag trodde att Sverige skulle komma högre, är det så denna tävling fungerar. De sämsta bidragen kommer sällan sist, för de får ett egenvärde som kan lyfta dem till top 10. Istället är det de intetsägande medelmåttorna som hamnar i botten.

Jag vill inte kalla Charlotte för intetsägande medelmåtta, för hon är profesionell ut i fingerspetsarna. Dock skulle hon behöva se över hår och make up, för det kan bli betydligt bättre. Låten är kanske bra, men den sätter sig inte, jag tror att jag lärde mig den först i början på maj. Men det största problemet är att hon inte äger scenen. Varenda rörelse är självklart inövad, men det är först när de inte ser inövade ut, som det blir bra. När man kan se att hon nästan tänker "nu kommer den tonen, då ska jag flytta foten dit och armen hit", då saknas det naturliga flödet i rörelserna och hon ser obekväm ut. Då hjälper det inte med snygga laserstrålar, glittermick och bra röst.

Inga kommentarer: