fredag 8 februari 2008

Inför MF i Scandinavium

Efter att ha sett genrepet så känner jag mig mer förvirrad än övertygad. Inget får mig att slå volter av glädje och något resultat vågar jag inte tippa. Några intryck bär jag dock med mig.

E-Type & The Poodles - Det smäller och brinner lite minst hela tiden. Tyvärr saknar låten en refräng.
Face-84 - Kvällens överraskning. Faktiskt den enda låten som jag gick och sjöng på efterråt. Jag gillar den här!
Velvet - I MF 2006 presenterade sig Velvet för schlagerfansen i ett tacky klännings/tygstyckeliknade kreation i mystisk design. Men i år står hon för de snyggaste plagg som tävlingen uppvisat på år och dag. Låten låter som Velvet helt enkelt.
Brandur - Det går aldrig bra för utlänningar i MF, och Brandur lär inte ändra på den saken. Pojken är kort och söt och sången är en sann vaggvisa.
Michael Michailoff - Hade jag kommit ihåg låten hade jag sagt att den låter som Andreas Johnson, för det säger alla andra i alla fall.
Amy Diamond - Proffsig som få och snyggt nummer, men låten har jag inget minne av.
Suzzie Tapper - Det är vackert och känslosamt. Jag önskar att jag tyckte om det, men det gör jag inte.
Christer Sjögren - Danska DQ borde anmäla honom för stöld av fjäderplymer. Jag skulle vilja anmäla honom för allmänfarlig smaklöshet.

Inga kommentarer: