söndag 10 februari 2008

Delfinal 1

Amy Diamond vidare - jag är nöjd. Christer Sjögren vidare - jag är inte överraskad och inte särskilt rädd. Jag räknar kallt med att Christer blir årets Anna Book och hamnar långt, långt ner i resultatlistan i Globen.
Det går inte att förneka att Brandur och Lullaby växer när man ser hans ögon i tv-rutan.
Alla gamla x sätter sig, två lyssningar och sen går man och sjunger på den, men jag misstänker att den är ganska dålig.
Det ligger någon förbannelse över femteplatsen. Det är många bra bidrag av Velvets typ som hamnat där de sista åren. Synd, men samtidigt ingen låt som man vill skicka till Belgrad. Jag röstar egentligen på Velvets byxdress och Mi amore.

1 kommentar:

Anonym sa...

Christer Fucking Sjögren! Han stal ju Michailoff's plats. Förövrigt den enda bra låten i Göteborg...

Skall man verkligen orka uthärda resterande deltävlingar så får de verkligen komma fram med någonting bättre!