måndag 8 oktober 2007

Länge leve SVT

Då jag fortfarande saknar kort till min digitalbox och därför i praktiken är utan tv, har jag återupptäckt SVT. Efter att ha levt på Tv 3 och Kanal 5 sista året och ratat gamla hederliga statstelevisionen, har den nu återuppstått i sin forna glans. Varför? - jo, de lägger upp hur mycket som helst på webben. Efter lite om och men har jag lyckats koppla ihop datorn och tv:n, sen är det bara att välja vad man vill se. Doobidoo och Svensson, Svensson håller kanske inte gammal god klass, men duger för lite slötitt. Det allra bästa är dock Mia och Klara! Sjukt skruvat - och sjukt bra! Jag hörde dem aldrig på radio, så har ingen möjlighet att jämföra, men alla karaktärer. Hur kommer man på allt? Det går egentligen inte att beskriva, utan är bara en helskön blandning av bitchiga expediter, självupptagna svärmödrar, ensamstående tatuerar-mammor, stalkers, komplett oromantiska nätverkstekniker etc. You have to love it!

Inga kommentarer: