torsdag 11 oktober 2007

Bakdag

Valet stod mellan att tentaplugga, analysera en vetenskaplig artikel skriven på engelska, eller hitta till Coop och sen baka. Valet föll på det senare. Att parallellt baka muffins och matbröd fungerade rätt så bra, men när jag sen började blanda in piroger och middagsmat blev det gränsfall... men allting blev gott. Det resulterade dock i en ganska bränd tumme och världens minsta skärsår i handen. Min teknik att hacka paprika samtidigt som jag tog ut brödet ur ugnen, rörde i stekpannan och hade tummen i en skål med kallt vatten, fungerade dock väldigt bra :)
Måste tyvärr inse att min älskade lägenhet har skavanker. Knappen till ugnen som man använder för att reglera över- och undervärme etc - är nästan helt blank, inga markeringar syns! Idag fick jag gå på känsla och rutin, tror det fungerade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det verkar gå hett till i köksdelen. men som kvinna får du träna på att ha simultankapacitet - det kommer väl till pass hela tiden....
puss

Jossy sa...

Vadå träna? Jag har det naturligt :) Gick ju faktiskt bra...