söndag 2 december 2007

Årskrönika MF -07

Efter att ha sett Melodifestivalens årskrönika 2007, fick jag inspiration att göra en egen.

Årets...

... mest överskattade - The Ark The worrying kind
... mest underskattade - Anderson & Gibson Anything but you Caroline af Ugglas Tror på dig
... låt som jag aldrig kommer att erkänna att jag dansar till - Anna Book Samba sambero
... mest uppenbara gayflört - Regina Lund Rainbow star
... största besvikelse - Andreas Lundstedt Move
... blick - Måns Zelmerlöw Cara Mia
... upprepning - Nanne Jag måste kyssa dig
... 10-åring - Jimmy Jansson Amanda
... ABBA rip-off - Elin Lanto Money
... vackraste låt alla kategorier - Sonja Aldén För att du finns
... hoppfulla - Tommy Nilsson Jag tror på människan
... orka minnas - Svante Thuresson & Anne-Lie Rydé Första gången Addis black widow Clubbin Verona La musica Missmatch Drop dead
... naughtiest - After Dark (Åh) När ni tar saken i egna händer
... one hit wonder - Sarah Dawn Finer I remeber love
... mäktigaste stund i Scandinavium - Marie Lindberg Trying to recall
... grek - Sofia Hypnotized
... ridstövlar - Magnus Carlsson Live forever
... Stureplanswannabe - Emile Vi hade nåt
... marschtakt - Magnus Uggla För kung och fosterland
... Jessica Andersson-kopia - Kristian Luuk
... låtar som gått på "repeat" - After Dark (Åh) När ni tar saken i egna händer Marie Lindberg Trying to recall Anderson & Gibson Anything but you Tommy Nilsson Jag tror på människan Caroline af Ugglas Tror på dig

Inga kommentarer: