tisdag 11 december 2007

Bristol, sammanfattning

Vad ska man säga? Min premiärhelg i England, inte helt fel om jag får säga det själv :)

  • Engelsmännen har definitivt förstått att cider inte måste smaka mer socker än smågodis, jippi! (Att de däremot verkar föredra halvtorra vita viner blundar jag för)
  • Mamma Mia är alltid så bra att den inte kan ges ett rättvist omdöme
  • Jag är lite svag för pubkulturen, inget slår den svenska fikakulturen, men man tager vad man haver :)
  • Meat-free cottage pie är inte helt fel
  • Sauerkraut är tveksamt
  • Sandwich till lunch har jag full respekt för, men behöver den automatiskt åtföljas av en påse chips?
  • Himmelrike för vegetarianer! Det gick att välja vad man skulle äta!
  • Det är kallt inomhus
  • H&M räknas som dyrt
  • Allt i Bristol kan knytas till slavhandel, till och med en bro med Shrek-öron
  • Kollektivtrafiken har betydligt sämre rykte än Västtrafik
  • Engelsmännen ligger en timme fel i tid...

Se där ja, en kort och koncis sammanfattning :)

Inga kommentarer: