tisdag 6 november 2007

Lost in the Rain

Äntligen är gymkortet inskaffat. Jag har saknat gruppträningarna sedan jag slutade på LSC sista augusti. Med medelemsskap och kort ringde jag för att boka in mig på skivsstångspass, och skulle sedan ta mig till gymmet. Allt lugnt, fram till och med det att jag gick utanför dörren. För det första var det kallt novemberregn ute, vilket jag inte var klädd för, sedan låg inte gymmet där jag föreställt mig det. Jag gick/joggade bort till Coop, bara för att inse att det inte alls är Eriksbergs centrum. Efter närmre 30 minuter irrade jag mig till slut till fram rätt plats, blöt och missat passet. Det slutade med trekvarts gym istället, definitivt bättre än inget. Chansade även när jag skulle gå hem, det gick betydligt fortare, men slutade ändå med en omväg. Mörkret, blåsten och novemberregnet till trots är Lindholmsberget ändå otroligt vackert.

1 kommentar:

Anonym sa...

föreslår karta och kompass som två av önskningarna på årets önskelista - lessen att du ärvt mitt lätt obefintliga lokalsinne. hoppas du fått något annat istället!