fredag 14 mars 2008

and... Sanna it is

Med vårkänslor i kroppen kommer här en lista över hur melodifestivalen kommer att sluta. Dock vet jag av erfarenhet att jag är hopplöst dålig på att tippa, enda gången jag har tippat rätt är i ESC 2007 och Göteborgs-heatet samma år (så jag kanske är i form).

1. Sanna Nielsen - Empty room
2. Charlotte Perrelli - Hero
3. Rongedal - Just a minute
4. BWO - Lay you love on me
5. Amy Diamond - Thank you
6. Sibel - That's where I'll go
7. Christer Sjögren - I love Europe
8. Linda Bengzing - Hur svårt kan det va?
9.Nordman - I lågornas sken
10. Frida feat. Headline - Upp o hoppa

Jag inbillar mig att Sanna slår Charlotte, eftersom hon får både mer juryröster och är mer folkkär. Vad kan gå fel? Ungefär allt. jag håller med .se's krönkör när han saknar Anna Book och Tommy Nilsson från förra året, eftersom då visste man i alla fall vilka som skulle komma sist. Vi har aldrig haft en liknade final. Visst är Christer Sjögren värdelös, men han kan fortfarande hamna vart som helst i resultatlistan. Sibel kan också sluta var som helst mellan första och tionde plats. Men jag tycker att det är för svårt att minnas hennes låt, samt att Sanna är större än henne - och tar därmed hem majoriteten av balladrösterna.

Vem vill jag ska vinna? Tja, egentligen vem som helst av Perrelli, BWO eller Sanna. Så länge som Nordman och Christer Sjögren håller sig inom landets gränser kommer jag gå till jobbet med ett leende på läpparna på söndag morgon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt bra tippat ..hehe lr va säger du??

Jossy sa...

För att vara mig så var det inte så illa :D

Anonym sa...

Ditt tips slår mitt med hästlängder när det gäller att komma så nära verkligheten. Men jag tippade långt innan tidningarna lade upp vilka som var favoriter osv så jag skyller på det. :)